MS Teams – rady, jak přejít na nový semestr

Upravte si týmy MS Teams, usnadní Vám to práci v letním semestru

Stávající týmy můžete

  1. archivovat (tým nelze upravavot, učitelé a studenti mají přístup k obsahu přes archivovaný tým)
  2. skrýt (přestane se zobrazovat v hlavním přehledu týmu, dostupný přes skryté týmy, ale stále aktivní tj. učitelé i studenti mohou měnit obsah)
  3. smazat (veškerý obsah týmu se smaže pro studenty i učitele a po 30 dnech nejde ani obnovit)

Popis, jak provést některou z výše uvedených akcí najdete v tomto článku https://ci.vse.cz/insis-a-archivovane-tymy/

Týmy propojené s InSIS (tj. jsou evidovány v záznamníku učitele v InSIS)

  • na archivované týmy InSIS nesahá, přibližně od března se v InSIS u něho zobrazí příznak archivace, archivované týmy se nebudou mazat,
  • nearchivované týmy (včetně skrytých) – po roce od konce semestru se smažou,
  • ze záznamníku učitele lze týmy smazat, ale můžete je mazat i v MS Teams, je to jedno

Založení týmu

Týmy lze založit již nyní, tj. před začátkem semestru. V záznamníku učitele vyberte období 2020/2021

Zobrazí i předměty z letního semestru. Pro tyto předměty můžete založit týmy. Návod najdete zde : https://ci.vse.cz/zakladani-tymu-pres-insis/

Studenti se do týmů začnou doplňovat odpoledne 14. února (neděle před začátkem výuky), kdy se seznamy studentů doplní do rozvrhových akcí i v InSIS. Studenti se do každého týmu nahrávají po malých skupinách – přibližně 20-30 studentů za půl hodiny. Tj. v případě velkých týmů (přednášky se stovkami studentů) budou všichni studenti v týmu za několik hodin, doporučujeme vyčkat přes noc.

Kdy naplánovat schůzky ve vytvořeném týmu? Vhodnější je až po přiřazení studentů, tj. až v pondělí 15. února. Lze je vytvořit předem, je ale menší pravděpodobnost, že je budou mít studenti ve svých kalendářích.

Pokud schůzku naplánujete předem, tak studentům po zařazení do týmu přijde anglický e-mail s informací o schůzce. A studenti si ji mohou zařadit do kalendáře kliknutím na vložený odkaz.

Pokud schůzku naplánujete až po zařazení studentů do týmu, tak se jim termín schůzky automaticky předvyplní v kalendáři, schůzku mohou potvrdit/odmítnout.