ID karty
1. Aktuálně
Změna pořizovací ceny identifikačních karet ISIC/ITIC a revalidačních známek ISIC/ITIC
S účinností od 1.května 2023 dochází ke změně pořizovacích cen za identifikační karty ISIC/ITIC a revalidačních známek ISIC/ITIC:
Identifikační karta ISIC – 440,- Kč
Identifikační karta ITIC – 250,- Kč
Revalidační známka ISIC – 320,-Kč
Revalidační známka ITIC – 250,-Kč
Zřízení identifikační karty pro studenty – pouze online objednávání
- Návod na online objednání identifikační karty pro studenty naleznete zde.
Výdej identifikačních karet pro studenty prvních ročníků
Výdej objednaných identifikačních karet bude probíhat od 5.září 2022. Info o provozní době a místě výdeje naleznete zde.
Revalidační známky s platností 12/2023
Prodej revalidačních známek ISIC probíhá od 10.října 2022 na výdejním okénku vedle posluchárny RB 101 v provozní době zveřejněné na níže uvedeném odkaze:
https://ci.vse.cz/id-karty/#novaznamka
Revalidačních známek bylo na kalendářní rok 2023 zajištěno dostatečné množství, které 100% pokryje požadavky všech majitelů ID karet VŠE s licencí ISIC. Není tedy opravdu nutné, pokoušet se známku vyzvednout okamžitě v den zahájení prodeje a tvořit zde velké fronty. Pokuste se prosím pružně reagovat na situaci před prodejním místem, abyste zde nemuseli trávit příliš mnoho vašeho času.
Cena revalidační známky 12/2023 byla stanovena na 250,-Kč/kus ( od 1.května 2023 320,-Kč/kus) a její zaplacení bude umožněno na prodejním místě pouze pomocí platební karty. Finanční hotovost nebude akceptována.
Již nyní můžete pro platbu za revalidační známku ISIC využít možnost online platby v systému InSIS. Známku je možné na výdejním místě vyzvednout bez nutnosti platby.
Návod jak si koupit známku online naleznete zde: https://ci.vse.cz/online-platba-za-revalidacni-znamku/
2. Kontaktní informace [menu]
Pracoviště Správa identifikačních karet:
Vysoká škola ekonomická v Praze
nám. W. Churchilla 1938/4
130 67 Praha 3 – Žižkov (mapa, plánek areálu)
místnost: SB 22
telefon: +420 224 09 5831
email: karty[zavináč]vse.cz
Provozní doba od 3.dubna 2023 do 23.června 2023*:
(Výroba a výdej MIK,prodej revalidačních známek, dobíjení elektronické peněženky MIK)
Pro zřízení nové identifikační karty využijte možnost online objednání identifikační karty ( návod zde ) Možnost využít online objednání karty mají studenti všech ročníků studia na VŠE.
Pondělí | Úterý | Středa | Čtvrtek | Pátek | |
Správa ID karet | zavřeno | 12:00 – 15:00
Pouze výdej objednaných identifikačních karet ( info zde) a výdej/prodej revalidačních známek ( info zde ) |
10:00 – 12:00
(bez výdeje objednaných studentských ID karet a revalidačních známek) |
9:00 – 12:00
Pouze výdej objednaných identifikačních karet ( info zde) a výdej/prodej revalidačních známek ( info zde ) |
zavřeno |
*mimo dny připadající na státní svátky, rektorské a děkanské dny.
3. Typy karet [menu]
Typy a ceny identifikačních karet vydávaných Vysokou školou ekonomickou v Praze:
![]() |
Studentská čipová karta (290,- Kč) |
![]() |
Studentská čipová karta s licencí ISIC ( 440,-Kč) |
![]() |
Zaměstnanecká čipová karta (zdarma) |
![]() |
Zaměstnanecká čipová karta s licencí ITIC (250,- Kč) |
![]() |
Čipová karta pro externí čtenáře knihovny (250,- Kč) |
![]() |
Čipová karta pro studenty Univerzity třetího věku( 100,- Kč ) |
![]() |
Čipová karta pro studenty Celoživotního vzdělávání (290,- Kč) |
4. Náplň činnosti [menu]
Pracoviště Správa identifikačních karet řeší:
- výrobu a výdej nových multifunkčních identifikačních karet (MIK) všem studentům a zaměstnancům školy
- výrobu a výdej nových MIK externím zaměstnancům školy a externím čtenářům
- veškeré problémy spojené s funkčností MIK
- prodlužování platnosti MIK s licencemi ISIC a ITIC
- dobíjení elektronické peněženky MIK
5. Možnosti využití ID karet [menu]
Bezkontaktní karta má dvě základní oblasti použití:
1) vizuální – jako průkaz příslušnosti k VŠE (student, zaměstnanec, externí čtenář, externí osoba, aj.)
2) čipová – práva a služby spojené s užíváním čipu
Možnosti využití:
- elektronická peněženka (platby za kopírování, tisky, apod.)
- průkaz ISIC/ITIC
- výdej jídel v menze
- výpůjčky v knihovně VŠE
- výdej inicializačních hesel pro přístup do počítačové sítě
- autorizace uživatele pro přístup do počítačové sítě
- vstup do chráněných prostor objektu (počítačové učebny, knihovna, atp.)
- administrátorská privilegia pro provoz jednotlivých služeb (potvrzování půjček v šatnách, vydávání karet, příjem plateb apod.)
Možnosti dalšího rozšiřování jsou nadále otevřené (vjezdy na parkoviště, vstup do kolejí VŠE, apod.)
Z toho plyne poměrně vysoký potenciál zneužitelnosti karty při její defraudaci.
V případě ztráty nebo odcizení Vaší karty proto okamžitě o této skutečnosti informujte pracoviště správy identifikačních karet, které bezodkladně provede zablokování karty a další potřebná opatření proti zneužití karty.
Tamtéž se, prosíme, obracejte s dalšími problémy, např. poškození karty, nefunkčnost či výdej duplikátu. V případě poškození karty její životnost rychle klesá, proto si nezapomeňte včas zařídit vydání nové karty.
Karta může být nefunkční, i když není viditelně poškozená (např. po vystavení vysokému tlaku, ohýbání, kroucení či nepřiměřeným teplotám).
Děkujeme za spolupráci a doufáme, že Vám bude karta dlouho sloužit k Vaší plné spokojenosti.
6. Další zdroje informací [menu]
- Užívání identifikačních karet na VŠE se řídí příkazem rektora VŠE č. 03/2022.
- Předpis o Ochraně a zpracování osobních údajů (SR 5/2018) naleznete zde.
- Často kladené dotazy týkající se identifikačních karet a revalidačních známek.
7. Informace pro první ročníky [menu]
Zřízení identifikační karty pro nově nastupující studenty.
Návod na zřízení identifikační karty naleznete zde.
8. Formulář pro vydání karty ISIC [menu]
Pro pořízení identifikační karty s licencí ISIC není vyžadován žádný formulář. Vše potřebné provedete online v informačním systému InSIS. Podrobný návod, jak získat identifikační kartu naleznete zde
9. Nová fotografie v InSIS [menu]
Studentům a zaměstnancům bylo umožněno vložit si do informačního systému InSIS vlastní fotografii, která slouží výhradně pro identifikaci.
Vložit novou fotografii je umožněno pouze aktivním studentům a zaměstnancům.
Věnujte zvýšenou pozornost požadavkům, které jsou na vzhled a kritéria fotografie kladeny:
- Do systému InSIS je možné vložit pouze fotografii ve formátu JPEG o maximální velikosti 5 MB
- Fotografie musí odpovídat současné podobě osoby a zobrazuje jej v předním čelném pohledu
- Fotografie zabírá pouze!! celou hlavu s částí ramen
- Zobrazená osoba musí mít neutrální výraz a zavřená ústa, oči musí být otevřené a nesmí být překryté vlasy
- Hlava nesmí být natočena na žádnou stranu, ani celá fotografie
- Na fotografii nesmí být odlesky dioptrických brýlí
- Brýle s tmavými skly nejsou povoleny, výjimka je možná pouze u nevidomých osob
- Fotografie nesmí být rozmazaná a musí mít použitelnou velikost
- Pozadí fotografie musí být jednotné, nejlépe v provedení bílého, modrého nebo světle šedivého odstínu
- Fotografie nesmí být dále upravena pomocí speciálních programů ( Photoshop, Zoner, atd.)
Na fotografii jsou kladeny stejné požadavky jako např. na fotografii, kterou máte na OP, ŘP či cestovním pasu.
V případě, že Vám byla Správcem systému zamítnuta vámi vložená fotografie, nesplňovala jednu nebo více podmínek pro její využití v informačním systému InSIS a pro výrobu identifikační karty.
10. Výdej objednaných karet [menu]
Výdej objednaných karet bude probíhat od pondělí 5.září 2022. Studenti, kteří obdrželi informační email o vyhotovení karty, si ji mohou vyzvednout na Žižkově ve výdejním okénku nacházejícím se vedle posluchárny RB 101 při průchodu z budovy Italská do Rajské budovy. (plánek zde)
Provozní doba od 3.dubna 2023 do 23.června 2023:
- úterý: 12:00 – 15:00
- čtvrtek: 9:00 – 12:00
Studenti Fakulty managementu v Jindřichově Hradci
Karty pro studenty Fakulty managementu budou odesílány do Jindřichova Hradce (při objednávce online) a budou k vyzvednutí na Oddělení podpory odborných činností , 2. patro, číslo dveří 234.
Aktuální provozní dobu naleznete ZDE
11. Informace pro akademické pracovníky a zaměstnance [menu]
Výroba a výdej identifikačních karet pro akademické pracovníky a zaměstnance VŠE zůstává zachována v nezměněné podobě. O kartu je možné i nadále žádat osobně na pracovišti Správy ID karet v jeho provozní době. Vaše dotazy a doplňující otázky Vám rádi zodpovíme na tel. lince 5831, případně na emailové adrese karty@vse.cz , kde je možné domluvit individuální vydání karty.
Akademičtí pracovníci a zaměstnanci mají při vstupu na pracoviště Správy ID karet přednost před studenty a ostatními žadateli o kartu.
Revalidační známky pro karty ITIC je možné získat na stejném místě. Cena revalidační známky ITIC je stanovena na 180,- Kč/kus (od 1.května 2023 250,-Kč/kus) a její zaplacení lze na výdejním místě provést pouze platební kartou. Platba v hotovosti není akceptována!!!
12.Revalidační známky ISIC / ITIC [menu]
Prodej a výdej revalidačních známek probíhá od 10.října 2022 na výdejním okénku vedle posluchárny RB 101. Cena revalidační známky 12/2023 byla stanovena na 250,-Kč/kus (od 1.května 2023 320,- Kč/kus ) a její zaplacení bude umožněno na prodejním místě pouze pomocí platební karty. Finanční hotovost nebude akceptována.
Již nyní můžete pro platbu za revalidační známku ISIC využít možnost online platby v systému InSIS. Známku je možné na výdejním místě vyzvednout bez nutnosti platby.
Návod, jak si koupit známku online, naleznete zde: https://ci.vse.cz/online-platba-za-revalidacni-znamku/
Revalidační známky pro karty ITIC je možné získat na stejném místě. Cena revalidační známky ITIC je stanovena na 180,- Kč/kus (od 1.května 2023 250,-Kč/kus) a její zaplacení lze na výdejním místě provést pouze platební kartou. Platba v hotovosti není akceptována!!!
Provozní doba od 3.dubna 2023 do 23.června 2023:
- úterý: 12:00 – 15:00
- čtvrtek: 9:00 – 12:00
Studenti Fakulty managementu v Jindřichově Hradci
Studenti Fakulty managementu mohou k zakoupení revalidační známky od 10.října využít provozní dobu Oddělení podpory odborných činností – https://fm.vse.cz/oddeleni/edicni-a-audiovizualni-sluzby/
Cena revalidační známky 12/2023 byla stanovena na 250,-Kč/kus ( od 1.května 2023 320,-Kč/kus) a její zaplacení bude umožněno na prodejním místě pouze v hotovosti. Nelze provést platbu kartou. Pro zrychlení odbavení si prosím připravte finanční hotovost v uvedené výši.