Ohlášení bezpečnostního incidentu

Ohlášení incidentu není považováno za stížnost, ale za ochotu spolupracovat na zvýšení kvality ICT služeb, kde velice děkujeme za ochotu přispět k udržení provozní spolehlivosti a bezpečnosti ICT služeb pro studenty a pracovníky VŠE. Kybernetické útoky jsou prováděny koordinovaně a profesionálně. Úspěšná obrana proti kybernetickým útokům je primárně složena z disciplinovaného chování uživatelů i provozovatelů ICT služeb VŠE. Z pohledu bezpečnostní infrastruktury zatím neumíme vidět všechno, ale rádi se dozvíme, co vás bezpečnostně trápí a ohrožuje. Hlášení je doporučeno provést formou HelpDesk (web: https://ci.vse.cz/sluzby/pro-zamestnance/helpdesk/ nebo e-mail: helpdesk[zavináč]vse.cz). V ohlášení nutno uvést časové období, stručný popis symptomů incidentů, případně doložit kopií obrazovky nebo vyfocením obrazovky přes mobilní telefon. Za bezpečnostní incident je považováno např.:

  • zneužití identity (username);
  • zneužití poštovního účtu VŠE;
  • narušení informatické služby (tiskárny, počítače, datové komunikace) VŠE;
  • neoprávněný přístup k informacím a datům, případně jejich únik k cizím osobám;
  • zničení dat jejich smazáním nebo znemožněním přístupu k datům (šifrováním);
  • instalace nebo šíření neschváleného nebo nepovoleného software na prostředky VŠE;
  • aktivity neoprávněného sběru dat o chování ICT komponent, funkcí a služeb VŠE;
  • Autor: Ing. Karel Šimeček, Ph.D.
  • Vytvořeno:
  • Poslední aktualizace: