Outlook nevyhledá všechny dopisy

Hledáte zprávy ve své poště a máte pocit, že by se mělo najít několik dopisů či že se Vám vrátilo málo výsledků.

Příčin může být více:

  • špatně jste napsali podmínku a žádný dopis odpovídající podmínce neexistuje,
  • chybně zvolený rozsah hledání,
  • najde se málo výsledků, máte pocit že by jich mělo být více,
  • je poškozený index – týká se pouze aplikace Outlook

1. Chybná podmínka aneb Jak psát podmínky? [menu]

1.1 Podmínky v Outlooku [menu]

Do vyhledávacího pole nad seznamem zpráv v Outlooku můžete zadat celou řadu slovních spojení.

škol
vyhledává se dle začátku slov. Outlook vrátí zprávy obsahující škol, Škola, školní a skola (ignorují se háčky, čárky či velikost písmen), ale ne vysokoškolský nebo poškole
škol ekon
vyhledává zprávy, ve kterých je slovo začínající na skol a slovo začínající na ekon. Na pořadí nezáleží.
"škol"
vyhledává se přesně zadaný řetězec, tj. v hlavičce, v textu či v příloze musí být přesně slovo škol.
škol NOT ekonom
vyhledají se dopisy obsahující slovo začínající na skol a neobsahující slovo začínající na ekonom

Lze doplňovat i složitější podmínky – např. dle adresy odesílatele, za jaké období, zda obsahuje přílohy apod. Při zadávání těchto podmínek Vám pomohou volby na karta Hledání, která se zobrazí když začnete hledat:

 

1.2 Podmínky ve webovém rozhraní [menu]

Ve webovém rozhraní se zadávání podmínek trochu liší:

škola
vyhledávají se slova škola, skola či Škola (ignorují se háčky, čárky či velikost písmen). Na rozdíl od Outlooku nejsou zahrnuto slovo školák.
škol* ekon*
vyhledává zprávy, ve kterých je slovo začínající na skol a slovo začínající na ekon. Na rozdíl od Outlooku je nutné zadat hvězdičku. Na pořadí nezáleží.
"škol"
vyhledává se přesně zadaný řetězec, tj. v hlavičce, v textu či v příloze musí být přesně slovo škol.
škol* NOT ekonom*
vyhledají se dopisy obsahující slovo začínající na skol a neobsahující slovo začínající na ekonom

2. Rozsah hledání [menu]

V Outlooku i ve webovém rozhraní se standardně hledá v celé poštovní schránce (na webu i mezi kontakty). Vyhledání lze omezit na konkrétní složku – musíte vybrat složku, ve které se má vyhledávat.

Pokud před začátkem hledání prohlížíte dopisy v konkrétní složce, tak se hledá jenom v této složce – občas to bývá matoucí. Při hledání v Outlooku si kontrolujte, zda vedle políčka pro hledání je napsáno Aktuální složka či Podsložky či Aktuální poštovní schránka.

3. Najde se málo výsledků [menu]

Důvodem může být i chybná podmínka či chybně zvolený rozsah. Množství odpovědí ale ještě ovlivňují dva faktory:

  • Počet vrácených odpovědí je omezen. Pokud jich je více než 50-100, tak zkuste zpřesnit podmínku. Většinou se v těchto případech na konci seznamu vypíše text: Hledání se dokončilo. Pokud nenajdete to, co hledáte, zkuste to znovu zadat pomocí konkrétnějších výrazů.
  • Outlook hledá nejdříve jenom v novějších zprávách. Outlook pro Windows má lokálně staženu poštu pouze za poslední 3 až 12 měsíců. A vyhledává nejdříve v těchto stažených dopisech. Na konci seznamu se objeví odkaz Najít víc na serveru či odkaz Víc – po kliknutí na tyto odkazy dohledává Outlook i ve starších zprávách na serveru.

4. Chyba indexu v Outlooku [menu]

Aplikace Outlook vrátí zprávu: Nebyly nalezeny žádné výsledky i když nějaká zpráva se zadaným řetězcem existuje či Outlook vrátí zprávu Výsledky hledání mohou být neúplné, protože stále probíhá indexování položek.

Outlook si při stažení zpráv na lokální počítač vytváří i indexy, které poté používá při hledání zpráv. Tyto indexy se mohou porušit např. při neočekávaném výpadku elektřiny.

Další informace jsou v článku Outlook search returns No matches found.

5. Další informace [menu]

  • Autor: Luboš Pavlíček
  • Vytvořeno:
  • Poslední aktualizace: