Přeposílání/přesměrování pošty

1. Doporučení [menu]

  • Studentům denního studia a zaměstnancům doporučujeme poštu nepřeposílat. Oddělte si svoji soukromou poštu od pošty školní/pracovní. Na mobil si nainstalujte Outlook a získáte notifikace o nové univerzitní poště.
  • Pokud mátě poštovní schránku v Microsoft 365, tak nastavte přesměrování v Microsoft 365, zatrhněte Ukládat kopie přeposílaných zpráv.
  • Pokud dostáváte všechnu univerzitní poštu do schránky v InSIS, tak si nastavte přesměrování tam. Ale vhodnější je používat poštovní schránku v Microsoft 365 a zde nastavit přesměrování.
  • Dopisy poslané na Vaši školní adresu z jiných domén se nemusí úspěšně doručit do cíle přesměrování. Obvyklým důvodem je odlišná citlivost na nevyžádanou poštu.

2. Systémová přesměrování [menu]

Každému uživateli chodí pošta do poštovní schránky na příslušném distribučním serveru. Technicky je to řešeno pomocí systémových přesměrování, která nemůže uživatel změnit. Např. pokud máte distribuční server Office 365, tak v InSIS v poštovní schránce vidíte přesměrování do Office 365:

3. Nastavení přesměrování v Microsoft 365 [menu]

3.1 Přeposílání všech zpráv[menu]

V této variantě se přeposílá veškerá pošta. Lze snadno nastavit přes webové rozhraní Microsoft 365. Příjemci se zpráva zobrazí, jako kdyby přišla přímo od původního odesílatele. Stručně postup nastavení:

  1. Ve webovém prohlížeči si zobrazte svoji poštovní schránku.
  2. Klikněte na Office365-nastaveni-1 nahoře vpravo.
  3. Zvolte vlevo Pošta a poté Přeposílání.
  4. Vyplňte včetně ukládání přeposílaných zpráva a uložte.
  5. Po nastavení zkontrolujte, že přesměrování funguje správně.
>> klikněte pro návod na nastavení či zrušení přesměrování v Microsoft 365 <<
  1. Po přihlášení do pošty v Microsoft 365 poště klikněte na Office365-nastaveni-1, v levém sloupci zvolte Pošta a poté v sousedním sloupci na volbu Přeposílání.
  2. Klikněte na přepínač Povolit přeposílání.
  3. Vyplňte cílovou adresu, zaškrtněte Uložit kopii přeposílaných zpráv.
  4. Dole potvrďte tlačítkem Uložit
  • Zrušení přeposílání je na stejném místě – zvolte Přestat přeposílat.
  • Pokud nenajdete volbu Přeposílání, tak není pro Váš účet povoleno nastavení přeposílání. Pravděpodobně máte nastaven distribuční server InSIS.

Další informace o přeposílání najdete v externím článku Přeposílání e-mailů na jiný e-mailový účet.

 

3.2 Přeposílání, předávání pomocí pravidel doručené pošty [menu]

Pomocí pravidel doručené pošty lze přijaté zprávy, které splňují v pravidle zadané podmínky, předávat nebo přesměrovat na jinou poštovní adresu. Mohou být např. předávány pouze zprávy od konkrétního odesílatele, lze předávat na více adres, lze přeposílat všechny zprávy s výjimkou nevyžádané pošty.

Nevyžádaná pošta se neposílá na cílovou adresu – spam se do složky Nevyžádaná pošta umístí před vyhodnocováním pravidel doručené pošty. Pravidla můžete vytvářet ve webovém rozhraní či v Outlooku pro Windows/macOS.

>> klikněte pro ukázku nastavení pravidla pro přesměrování ve webovém rozhraní <<
  1. Po přihlášení do Microsoft 365 poště klikněte na Office365-nastaveni-1, v levém sloupci zvolte Pošta a poté v sousedním sloupci na volbu Pravidla.
  2. Kliknutím na Přidat nové pravidlo přidáte pravidlo. U pravidla vyplňte Název, zadejte podmínku či podmínky (na snímku je bez podmínky – všechny emaily do složky Doručená pošta, jejichž zpracování neskončilo v předchozích pravidlech) a následně vyberte akci.
  3. Na konci seznamu možných akcí jsou tři možnosti:
    • Přeposlat na adresu – Do předmětu zprávy se na začátek doplní FW:, obsah přeposlaného dopisu je vložen dovnitř nové zprávy.
    • Přeposlat jako přílohu – Podobné jako předchozí, pouze se přeposlaná zpráva připojí jako příloha včetně kompletních hlaviček (formát eml). Většina poštovních klientů umí obsah této zobrazit.
    • Přesměrovat na – Všechna pošta se odešle beze změn na zadaný účet. Příjemci se zpráva zobrazí, jako kdyby přišla přímo od původního odesílatele.
  4. Pokud chcete uložit kopii zprávy v Microsoft 365, tak u pravidel pro přesměrování/přeposlání nesmí být zaškrtnuta volba Zastavit zpracování dalších pravidel.
  5. Vytvořené pravidlo potvrďte tlačítkem Uložit.

Pravidel můžete mít více, závisí na pořadí pravidel.

Další informace najdete v článku Automatické přeposílání zpráv dál na jiný účet pomocí pravidel v Outlook Web Appu.

 

4. Nastavení přesměrování v InSIS [menu]

  • V InSIS v poštovní schránce můžete nastavit přesměrování na jednu či více adres.
  • Nelze nastavit přesměrování, pokud máte poštovní schránku v Microsoft 365.
  • Můžete nastavit ukládání přeposílané pošty – zde pozor na kapacitu schránky 50MB. Pokud se schránka zaplní, tak se nové zprávy začnou odmítat a nebudou se přeposílat.
  • Lze nastavit, že se budou přeposílat pouze zprávy od studijního systému (tzv. systémová pošta).
  • Nepřeposílá se SPAM – pokud ho chcete přeposílat, tak v Základním nastavení odškrtněte příslušnou volbu.
>> klikněte pro ukázku nastavení přesměrování v InSIS <<
  1. Ve studijním systému si zobrazte poštovní schránku.
  2. V horní řadě voleb klikněte na Nastavení a poté na Přeposílání pošty.
  3. Přidejte jednu či více adres
  4. Rozhodněte si volby Přeji si přeposílanou poštu ukládat (spíše ne) a Přeposílat všechnu došlo poštu (zda doporučujeme zatrhnout).
  5. Potvrďte nastavení tlačítkem Uložit nastavení.

Další informace najdete v nápovědě ve studijním systému.

 

  • Autor: Luboš Pavlíček
  • Vytvořeno:
  • Poslední aktualizace: