Office 365 a nevyžádaná pošta
1. Detekce příchozí pošty [menu]
K analýze dopisů a označování za nevyžádanou poštu dochází na dvou místech:
- na centrálním mailserveru. V předmětu nevyžádaných zpráv je doplněn řetězec *****SPAM!*****, do zprávy je doplněna hlavička X-Spam-Flag: YES. Takto označené dopisy se v Office 365 automaticky zařadí do složky Nevyžádaná pošta.
- na serverech Microsoftu. Identifikovaný spam je zařazen do složky Nevyžádaná pošta, v předmětu dopisu není řetězec *****SPAM!*****.
Uživatel může ovlivnit zařazení mezi Nevyžádanou poštu pomocí seznamů bezpečných a blokovaných odesílatelů. Pokročilejší uživatelé mohou vytvářet pravidla pro filtrování příchozí pošty.
Test na zavirované přílohy se provádí též na obou místech – na centrálním mailserveru a v Office 365. Příjemce nedostane dopis se zavirovanou přílohou.
2. SPAM v doručené poště [menu]
Pokud se nepozná, že zpráva je spam, tak máte tři možnosti nápravy, které lze kombinovat:
- Český spam můžete nahlásit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Odesílatele můžete přidat na seznam blokovaných odesílatelů.
- Spam můžete nahlásit firmě Microsoft a pomoci tím vylepšit jejich antispamové řešení.
Odhlašování z konferencí je podporováno v Outlooku pro Windows i ve webovém rozhraní. U dopisu se možnost odhlášení nabídne pokud obsahuje hlavičku List-Unsubscribe.
3. Chybně označený SPAM [menu]
Je vhodné se občas podívat do složky Nevyžádaná pošta. Pokud mezi spamem naleznete regulérní dopis, tak můžete:
- Umístit odesílatele na seznam bezpečných odesílatelů.
- Přesunout zprávy do složky Doručená pošta. Po přesunu si ji můžete zobrazit včetně obrázků.
- Ve webovém rozhraní je v kontextovém menu volba Není nevyžádaná – při jejím použití se dopis přesune mezi doručenou poštu, odesílatel se zařadí mezi bezpečné a nabídne se možnost nahlásit chybné zařazení firmě Microsoft.
Zprávy ve složce Nevyžádaná pošta se automaticky mažou po 30 dnech od doručení.
4. Přesměrován/přeposílání dopisů a SPAM [menu]
Při přesměrování zpráv pomocí jednoduché volby se přeposílají všechny dopisy včetně spamu.
Pokud místo toho vytvoříte pravidlo pro doručenou poštu, tak se spam přeposílat nebude.
5. Kontrola na SPAM odchozí pošty [menu]
Firma Microsoft provádí kontrolu na SPAM i u odchozí pošty. Pokud u nějaké uživatele označí více než 100 odchozích dopisů (počítají se příjemci) jako SPAM v průběhu 24 hodin, tak dotyčnému zablokuje odesílání pošty mimo VŠE. V tomto případě pošlete žádost o obnovení na sls@vse.cz.
K zablokování odesílání pošty dochází v následujících situacích:
- Uživatel je obětí phishingu a útočník zneužil přístupové údaje pro rozesílání SPAMu.
- Uživatel rozeslal dopis stovkám příjemců s tím, že přes sto adres bylo neplatných (byly odmítnuty na cílových serverech).
- Uživatel rozeslal dopis stovkám příjemců s tím, že součástí byl starší dopis s podivným formátováním.
Odblokování konkrétního účtu je omezeno na několik pokusů (nenašli jsme přesné číslo).