SPAM a podvodné dopisy
Co je nevyžádaná pošta (spam) a jak probíhá jeho detekce na škole
- Nevyžádaná pošta, obchodní sdělení, phishing, … – co je phishing, zavirované přílohy v poště, co je nevyžádaná pošta, jak se liší od obchodních sdělení.
- Detekce spamu na škole – jak a kde probíhá detekce spamu (technicky orientovaný popis).
Jaké možnosti mají uživatelé
- Office 365 a nevyžádaná pošta – co by měli vědět o nevyžádané poště uživatelé s poštovní schránkou v Office 365.
- InSIS a nevyžádaná pošta – co by měli vědět o zpracování nevyžádané pošty uživatelé s poštovní schránkou v InSIS.
- Mezi spamem jsem našel regulérní dopis. Co s tím? – v Office 365 je jednoduché řešení: zařadit odesílatele mezi bezpečné příjemce. Existují i další možnosti.
- Do doručené pošty mi přišla nevyžádaná zpráva. Co s tím? – český spam můžete nahlásit na ÚOOÚ. Zprávu můžete označit jako spam a tím vylepšit detekci nevyžádané pošty. V Office 365 můžete odesílatele zařadit na seznam blokovaných odesílatelů.
Analýzy
- Analýza spam@vse.cz – analýzou dopisů označených uživateli za spam lze zjistit, co uživatelé považují za spam a jak se to shoduje s definicí nevyžádané pošty.
- Analýza detekce spamu v prosinci 2014 – analýza jednotlivých metod detekce spamu za jeden den v prosinci 2014.
Další články související s nevyžádanou poštou
- Jak přeposlat dopis s úplnými hlavičkami? – pro řešení problémů s elektronickou poštou občas potřebujeme získat problematický e-mail včetně kompletních hlaviček. Stránka obsahuje i popis, jak zobrazit úplné hlavičky poštovní zprávy.
- Rozesílání hromadné pošty – jaké jsou možnosti rozesílání hromadné pošty na VŠE. Nerozesílejte pomocí těchto nástrojů spam či obtěžující dopisy.
- Zpracování doručené pošty pomocí uživatelských pravidel – pomocí pravidel pro doručenou poštu lze automaticky umístit vybrané dopisy do příslušných složek či blokovat dopisy od konkrétních odesílatelů.
- Prioritní doručená pošta (Focused Inbox) a složka Nepotřebné (Clutter) – obě funkce se snaží ulehčit vyřizování pošty – oddělit důležité dopisy od těch, které lze zpracovat později. Uživatelé mohou ovlivnit přesnost rozlišování těchto dvou skupin, mohou i tuto funkci vypnout.
- Zásady – automatické mazání po určené době. Od srpna 2015 mají všichni uživatelé Office 365 u složky Nevyžádaná pošta nastaveno mazání za 30 dní od přijetí. Mazání po určité době lze nastavit i u uživatelských složek. V InSIS se maže spam po 7 dnech.