ID karty
- Aktuálně
- Kontaktní informace
- Typy karet
- Náplň činnosti
- Možnosti využití ID karet
- Další zdroje informací
- Informace pro první ročníky
- Formulář pro vydaní karty ISIC
- Nová fotografie v InSIS
- Výdej objednaných karet
- Informace pro akademické pracovníky a zaměstnance
- Revalidační známky ISIC / ITIC
- FAQ (často kladené dotazy)
1. Aktuálně
Pořizovací ceny identifikačních karet ISIC/ITIC a revalidačních známek ISIC/ITIC
S účinností od 1.května 2023 dochází ke změně pořizovacích cen za identifikační karty ISIC/ITIC a revalidačních známek ISIC/ITIC:
- Identifikační karta ISIC – 440,- Kč
- Identifikační karta ITIC – 250,- Kč
- Elektronická revalidační známka ISIC – 320,-Kč
- Elektronická revalidační známka ITIC – 250,-Kč
Zřízení identifikační karty pro studenty – pouze online objednávání
- Návod na online objednání identifikační karty pro studenty naleznete zde.
Výdej identifikačních karet pro studenty prvních ročníků
Výdej objednaných identifikačních karet bude probíhat od 8.září 2025. Info o provozní době a místě výdeje naleznete zde.
Revalidační známky ISIC s platností 12/2026
Elektronická revalidace karet ISIC na VŠE od zimního semestru akademického roku 2025/2026
Vážené studentky, vážení studenti,
dovolte nám Vás informovat o důležité změně v procesu prodlužování platnosti studentských karet ISIC na Vysoké škole ekonomické v Praze. Ke změně dochází s účinností od zimního semestru akademického roku 2025/2026.
Co se mění?
-
Fyzické revalidační známky (nálepky) již nebudou vydávány.
-
Platnost karty bude ověřována výhradně elektronicky prostřednictvím mobilní aplikace Alive App (dostupná pro veškeré chytré telefony v Google Play a App Store)
-
Plastová karta zůstává stejná, pouze se mění způsob její validace.
Jak bude probíhat elektronická validace?
-
Objednávka a úhrada revalidace bude probíhat jako doposud – prostřednictvím InSIS.
-
Systém objednávání elektronické validace bude spuštěn v následujícím týdnu. Všichni studenti, kteří mají pro nadcházející akademický rok nárok na revalidaci licence ISIC, budou osloveni informačním emailem, který obdrží do svých školních poštovních schránek. Součástí emailu bude přesný návod pořízení elektronické licence a přesné datum zahájení jejího prodeje.
-
Po zaplacení poplatku se platnost karty automaticky prodlouží v systému. V závislosti na zvoleném typu platby bude možné elektronickou revalidaci získat do cca 15 minut od jejího objednání a zaplacení
-
V aplikaci Alive App se následně zobrazí aktuální datum platnosti karty.
-
Elektronická validace je oficiálním potvrzením platnosti ISIC při využívání všech výhod v ČR i zahraničí.
Nemáte chytrý telefon?
Pokud nevlastníte chytrý telefon a nemůžete využívat aplikaci Alive App, budete si muset každý akademický rok objednat novou kartu. Na této kartě bude vytištěna platná licence pro příslušný akademický rok a vy tak budete moci využívat stejných výhod.
Výhody elektronické validace
-
Nebude nutné chodit osobně pro fyzickou revalidační známku, nebo posílat se svoji kartou některého z rodinných příslušníků. Ušetříte tak svůj čas i čas ostatních.
-
V závislosti na volbě platby za elektronickou revalidaci bude možné získat prodloužení s aktivací v aplikaci Alive App do cca 15 minut. Vše bude součástí návodu a zaslaného informačního emailu.
-
Ekologické řešení – odpadá výroba plastových známek.
V případě, že po obdržení avizovaného informačního emailu budete mít stále potřebu se na něco dotázat, neváhejte nás kontaktovat na emailové adrese karty@vse.cz
2. Kontaktní informace [menu]
Pracoviště Správa identifikačních karet:
Vysoká škola ekonomická v Praze
nám. W. Churchilla 1938/4
130 67 Praha 3 – Žižkov (mapa, plánek areálu)
místnost: SB 22
telefon: +420 224 09 5831
email: karty[zavináč]vse.cz
(Výroba a výdej MIK,prodej revalidačních známek, dobíjení elektronické peněženky MIK)
Pro zřízení nové identifikační karty využijte možnost online objednání identifikační karty (návod zde) Možnost využít online objednání karty mají studenti všech ročníků studia na VŠE.
Provozní doba od 8.září 2025 do 31.října 2025*:
Pondělí | Úterý | Středa | Čtvrtek | Pátek | |
Správa ID karet | Pro aktuální provozní dobu klikněte na odkaz níže Pouze výdej objednaných identifikačních karet (info zde) |
Pro aktuální provozní dobu klikněte na odkaz níže Pouze výdej objednaných identifikačních karet (info zde) |
10:00 – 12:00
Bez výdeje objednaných studentských ID karet |
Pro aktuální provozní dobu klikněte na odkaz níže Pouze výdej objednaných identifikačních karet (info zde) |
10:00 – 12:00
Bez výdeje objednaných studentských ID karet |
*mimo dny připadající na státní svátky, rektorské a děkanské dny.
3. Typy karet [menu]
Typy a ceny identifikačních karet vydávaných Vysokou školou ekonomickou v Praze:
![]() |
Studentská čipová karta (290,- Kč) |
![]() |
Studentská čipová karta s licencí ISIC ( 440,-Kč) |
![]() |
Zaměstnanecká čipová karta (zdarma) |
![]() |
Zaměstnanecká čipová karta s licencí ITIC (250,- Kč) |
![]() |
Čipová karta pro externí čtenáře knihovny (250,- Kč) |
![]() |
Čipová karta pro studenty Univerzity třetího věku( 100,- Kč ) |
![]() |
Čipová karta pro studenty Celoživotního vzdělávání (290,- Kč) |
4. Náplň činnosti [menu]
Pracoviště Správa identifikačních karet řeší:
- výrobu a výdej nových multifunkčních identifikačních karet (MIK) všem studentům a zaměstnancům školy
- výrobu a výdej nových MIK externím zaměstnancům školy a externím čtenářům
- veškeré problémy spojené s funkčností MIK
- prodlužování platnosti MIK s licencemi ISIC a ITIC
- dobíjení elektronické peněženky MIK
5. Možnosti využití ID karet [menu]
Bezkontaktní karta má dvě základní oblasti použití:
1) vizuální – jako průkaz příslušnosti k VŠE (student, zaměstnanec, externí čtenář, externí osoba, aj.)
2) čipová – práva a služby spojené s užíváním čipu
Možnosti využití:
- elektronická peněženka (platby za kopírování, tisky, apod.)
- průkaz ISIC/ITIC
- výdej jídel v menze
- výpůjčky v knihovně VŠE
- výdej inicializačních hesel pro přístup do počítačové sítě
- autorizace uživatele pro přístup do počítačové sítě
- vstup do chráněných prostor objektu (počítačové učebny, knihovna, atp.)
- administrátorská privilegia pro provoz jednotlivých služeb (potvrzování půjček v šatnách, vydávání karet, příjem plateb apod.)
Možnosti dalšího rozšiřování jsou nadále otevřené (vjezdy na parkoviště, vstup do kolejí VŠE, apod.)
Z toho plyne poměrně vysoký potenciál zneužitelnosti karty při její defraudaci.
V případě ztráty nebo odcizení Vaší karty proto okamžitě o této skutečnosti informujte pracoviště správy identifikačních karet, které bezodkladně provede zablokování karty a další potřebná opatření proti zneužití karty.
Tamtéž se, prosíme, obracejte s dalšími problémy, např. poškození karty, nefunkčnost či výdej duplikátu. V případě poškození karty její životnost rychle klesá, proto si nezapomeňte včas zařídit vydání nové karty.
Karta může být nefunkční, i když není viditelně poškozená (např. po vystavení vysokému tlaku, ohýbání, kroucení či nepřiměřeným teplotám).
Děkujeme za spolupráci a doufáme, že Vám bude karta dlouho sloužit k Vaší plné spokojenosti.
6. Další zdroje informací [menu]
- Užívání identifikačních karet na VŠE se řídí příkazem rektora VŠE č. 03/2022.
- Předpis o Ochraně a zpracování osobních údajů (SR 5/2018) naleznete zde.
- Často kladené dotazy týkající se identifikačních karet a revalidačních známek.
7. Informace pro první ročníky [menu]
Zřízení identifikační karty pro nově nastupující studenty.
Návod na zřízení identifikační karty naleznete zde.
8. Formulář pro vydání karty ISIC [menu]
Pro pořízení identifikační karty s licencí ISIC není vyžadován žádný formulář. Vše potřebné provedete online v informačním systému InSIS. Podrobný návod, jak získat identifikační kartu naleznete zde
9. Nová fotografie v InSIS [menu]
Studentům a zaměstnancům bylo umožněno vložit si do informačního systému InSIS vlastní fotografii, která slouží výhradně pro identifikaci.
Vložit novou fotografii je umožněno pouze aktivním studentům a zaměstnancům.
Věnujte zvýšenou pozornost požadavkům, které jsou na vzhled a kritéria fotografie kladeny:
- Do systému InSIS je možné vložit pouze fotografii ve formátu JPEG o maximální velikosti 3 MB
- Fotografie musí odpovídat současné podobě osoby a zobrazuje jej v předním čelném pohledu a její pohled musí směřovat do objektivu
- Fotografie zabírá pouze!! celou hlavu s částí ramen
- Zobrazená osoba musí mít neutrální výraz a zavřená ústa, oči musí být otevřené a nesmí být překryté vlasy
- Hlava nesmí být natočena na žádnou stranu, ani celá fotografie
- Na fotografii nesmí být odlesky dioptrických brýlí
- Brýle s tmavými skly nejsou povoleny, výjimka je možná pouze u nevidomých osob
- Fotografie nesmí být rozmazaná a musí mít použitelnou velikost
- Pozadí fotografie musí být jednotné, nejlépe v provedení bílého, modrého nebo světle šedivého odstínu
- Barevně a kompozičně by fotografie měla odpovídat standardní průkazové fotografii (rozměry viz. níže)
- Fotografie musí být v poměru stran ~1,3, což odpovídá např. poměru 35:45 (standardní průkazové foto)
- Fotografie nesmí být dále upravena pomocí speciálních programů ( Photoshop, Zoner, atd.)
Na fotografii jsou kladeny stejné požadavky jako např. na fotografii, kterou máte na OP, ŘP či cestovním pasu.
V případě, že Vám byla Správcem systému zamítnuta vámi vložená fotografie, nesplňovala jednu nebo více podmínek pro její využití v informačním systému InSIS a pro výrobu identifikační karty.
Příklad správného vzhledu, umístění a poměru stran vkládané průkazové fotografie:
Správně zvolené průkazové foto
Příklady špatného vzhledu průkazového fota:
Špatně zvolené průkazové foto – mnoho prostoru nad hlavou, fotografie zabírá hrudník, nikoliv pouze výřez po ramena
Špatně zvolené průkazové foto – mnoho prostoru nad hlavou
Špatně zvolené průkazové foto – nejednotné pozadí, doporučuje se jednolité (ne členité) pozadí v provedení bílého, modrého nebo světle šedivého odstínu
Špatně zvolené průkazové foto – brýle s tmavými skly nejsou povoleny, výjimka je možná pouze u nevidomých osob
Špatně zvolené průkazové foto – na fotografii nesmí být odlesky dioptrických brýlí
Špatně zvolené průkazové foto – oči musí být otevřené a nesmí být jakkoliv překryté
Špatně zvolené průkazové foto – fotografie zabírá pouze!! celou hlavu s částí ramen
Špatně zvolené průkazové foto – pokrývka hlavy je zakázána (vyjma náboženských či zdravotních důvodů) stejně jako modní doplňky typu brýle ve vlasech, suchátka v uších, atd.
Špatně zvolené průkazové foto – pohled osoby musí směřovat do objektivu
Špatně zvolené průkazové foto – fotografie není ostrá, je rozmazaná
Špatně zvolené průkazové foto – fotografie byla vložena i s neoriginálním pozadím
10. Výdej objednaných karet [menu]
Výdej objednaných karet bude probíhat od pondělí 8.září 2025. Studenti, kteří obdrželi informační email o vyhotovení karty, si ji mohou vyzvednout na Žižkově ve výdejním okénku nacházejícím se vedle posluchárny RB 101 při průchodu z budovy Italská do Rajské budovy. (plánek zde)
Provozní doba od 8.září 2025 do 31.října 2025:
- pondělí: 9:00 – 12:00 ; 12:30 – 15:00
- úterý: 9:00 – 12:00 ; 12:30 – 15:00
- čtvrtek: 9:00 – 12:00 ; 12:30 – 15:00
Studenti Fakulty managementu v Jindřichově Hradci
Karty pro studenty Fakulty managementu budou odesílány do Jindřichova Hradce (při objednávce online) a budou k vyzvednutí na Studijním oddělení, 3. patro, číslo dveří 335.
11. Informace pro akademické pracovníky a zaměstnance [menu]
Výroba a výdej identifikačních karet pro akademické pracovníky a zaměstnance VŠE zůstává zachována v nezměněné podobě. O kartu je možné i nadále žádat osobně na pracovišti Správy ID karet v jeho provozní době. Vaše dotazy a doplňující otázky Vám rádi zodpovíme na tel. lince 5831, případně na emailové adrese karty@vse.cz , kde je možné domluvit individuální vydání karty.
Akademičtí pracovníci a zaměstnanci mají při vstupu na pracoviště Správy ID karet přednost před studenty a ostatními žadateli o kartu.
Revalidační známky pro karty ITIC je možné získat na stejném místě. Cena revalidační známky ITIC je stanovena na 250,- Kč/kus a její zaplacení lze na výdejním místě provést pouze platební kartou. Platba v hotovosti není akceptována!!!
12.Revalidační známky ISIC / ITIC [menu]
Elektronická revalidace karet ISIC na VŠE od zimního semestru akademického roku 2025/2026
Vážené studentky, vážení studenti,
dovolte nám Vás informovat o důležité změně v procesu prodlužování platnosti studentských karet ISIC na Vysoké škole ekonomické v Praze. Ke změně dochází s účinností od zimního semestru akademického roku 2025/2026.
Co se mění?
-
Fyzické revalidační známky (nálepky) již nebudou vydávány.
-
Platnost karty bude ověřována výhradně elektronicky prostřednictvím mobilní aplikace Alive App (dostupná pro veškeré chytré telefony v Google Play a App Store)
-
Plastová karta zůstává stejná, pouze se mění způsob její validace.
Jak bude probíhat elektronická validace?
-
Objednávka a úhrada revalidace bude probíhat jako doposud – prostřednictvím InSIS.
-
Systém objednávání elektronické validace bude spuštěn v následujícím týdnu. Všichni studenti, kteří mají pro nadcházející akademický rok nárok na revalidaci licence ISIC, budou osloveni informačním emailem, který obdrží do svých školních poštovních schránek. Součástí emailu bude přesný návod pořízení elektronické licence a přesné datum zahájení jejího prodeje.
-
Po zaplacení poplatku se platnost karty automaticky prodlouží v systému. V závislosti na zvoleném typu platby bude možné elektronickou revalidaci získat do cca 15 minut od jejího objednání a zaplacení
-
V aplikaci Alive App se následně zobrazí aktuální datum platnosti karty.
-
Elektronická validace je oficiálním potvrzením platnosti ISIC při využívání všech výhod v ČR i zahraničí.
Nemáte chytrý telefon?
Pokud nevlastníte chytrý telefon a nemůžete využívat aplikaci Alive App, budete si muset každý akademický rok objednat novou kartu. Na této kartě bude vytištěna platná licence pro příslušný akademický rok a vy tak budete moci využívat stejných výhod.
Výhody elektronické validace
-
Nebude nutné chodit osobně pro fyzickou revalidační známku, nebo posílat se svoji kartou některého z rodinných příslušníků. Ušetříte tak svůj čas i čas ostatních.
-
V závislosti na volbě platby za elektronickou revalidaci bude možné získat prodloužení s aktivací v aplikaci Alive App do cca 15 minut. Vše bude součástí návodu a zaslaného informačního emailu.
-
Ekologické řešení – odpadá výroba plastových známek.
V případě, že po obdržení avizovaného informačního emailu budete mít stále potřebu se na něco dotázat, neváhejte nás kontaktovat na emailové adrese karty@vse.cz
13.FAQ (často kladené dotazy) [menu]
Odpovědi na časté dotazy naleznete v tomto článku.