Planner (Plánovač)
Úkoly v Office 365
V Office 365 jsou nyní čtyři možnosti přidělování (plánování) úkolů:
Skupiny (Groups)
Plánovač je závislý na skupinách (Groups) – pokud nejste členy žádné skupiny, tak nemůžete členům skupiny přiřazovat úkoly a ani úkoly tímto způsobem dostávat.
Skupiny nejsou zatím na webu popsány – čekám na dohodnutí pravidel pro jejich používání. Skupiny jsou Office 365 od podzimu 2014. Nejdříve byly dostupné pouze přes webové rozhraní, nyní k nim lze přistupovat i z Outlooku 2016 či přes mobilní aplikace. Skupiny obsahují následující funkce:
- posílat zprávy všem členům skupiny (používá se pojem Konverzace),
- společný kalendář,
- společný diskový prostor pro ukládání souborů (nelze synchronizovat přes OneDrive),
- společný poznámkový blok (OneNote), lze synchronizovat na počítač či na mobily,
- společný projekt v Power-BI,
- nově vzájemné zadávání úkolů, tj. Plánovač,
Skupiny mohou ve školní instanci Office 365 vytvářet zaměstnanci, členy mohou být i studenti. Pokud má skupina i po měsíci od založení pouze jednoho člena, tak skupinu mažeme.
Popisy skupin:
- Exploring Office 365 Groups – podrobný popis možností skupin.
- Using Office 365 Groups with Outlook 2016 – použití skupin z Outlook 2016.
- Outlook (Office 365) Groups app appears for mobile devices – mobilní aplikace pro přístup ke skupinám.
- Power BI’s odd integration with Office 365 Groups – propojení skupin a Power-BI je problematické (pokud vytvoříte skupinu z Power-BI, tak se dostanete do problémů).
Planner (Plánovač)
V české verzi je někde použit pojem Plánovač a někde Planner. V anglické verzi se používá pojem Planner či Tasks.
30. září 2016 skončilo zkušební období, od 1. října 2016 je pro použití Plánovače nutné zakoupit licence.
Plánovač je dostupný přes ikonu v nabídce aplikací či přes odkaz https://tasks.office.com.
Vlastnosti plánovače:
- Úkoly může vytvářet kdokoliv ve skupině, kdokoliv ve skupině může měnit vlastnosti úkolu – toto vychází z filozofie skupin, kde je vše sdílené a nevytváří se hierarchie členů skupiny.
- Při vytvoření úkolu a u většiny změn úkolu se všem členům skupiny pošle mail. Tyto zprávy jsou uloženy u skupiny v konverzacích (tj. lze dohledat, co kdy kdo upravoval).
- Úkoly lze rozmístit do kategorií, úkol může mít přiřazeny barevné štítky.
- Úkol může být přiřazen pouze jednomu člověku.
- Úkol má čas vytvoření a termín splnění, tyto termíny se nepíší do společného kalendáře.
- Úkol může mít kontrolní seznam – položky, které je potřeba splnit. U každé položky lze vyjádřit splnění.
- Úkol může mít přílohy, může to být i poznámkový blok (OneNote), kam lze ukládat průběžně komentáře, obrázky, atd.
- K úkolu mohou psát členové skupiny komentáře (zapisují se i do konverzací ve skupině).
- Pokud si otevřete skupinu, tak se nezobrazuje odkaz na plánovač. Je potřeba jít přes aplikace či přes odkazy v komentářích k úkolu z konverzací.
- V březnu 2016 není podpora plánovače v Outlook 2016 či v mobilních aplikacích pro skupiny.
Přes volbu Nový plán se vytvoří nová skupina – nedoporučuji, nepřiřadíte skupině mnohé vlastnosti. Nejdříve vytvořte skupinu např. u pošty, přiřaďte členy a až poté vytvářejte úkoly.
Obrazovky
Následuje obrazovka s panelem (přehledem) úkolů pro konkrétní skupinu:
Další snímek ukazuje jeden úkol:
Lze si též zobrazit přehled ve formě grafů:
Odkazy
- Office 365 Planner and Office 365 Groups combine to deliver lightweight task management – velmi podrobný popis možností plánovače a jeho integrace se skupinami,
- Organize teamwork with Office 365 Planner – úvodní stránka k informacím o Plánovači od Microsoftu,