Ohlášení bezpečnostního incidentu
Ohlášení incidentu není považováno za stížnost, ale za ochotu spolupracovat na zvýšení kvality ICT služeb, kde velice děkujeme za ochotu přispět k udržení provozní spolehlivosti a bezpečnosti ICT služeb pro studenty a pracovníky VŠE. Kybernetické útoky jsou prováděny koordinovaně a profesionálně. Úspěšná obrana proti kybernetickým útokům je primárně složena z disciplinovaného chování uživatelů i provozovatelů ICT služeb VŠE. Z pohledu bezpečnostní infrastruktury zatím neumíme vidět všechno, ale rádi se dozvíme, co vás bezpečnostně trápí a ohrožuje. Hlášení je doporučeno provést formou HelpDesk (web: https://ci.vse.cz/sluzby/pro-zamestnance/helpdesk/ nebo e-mail: helpdesk[zavináč]vse.cz). V ohlášení nutno uvést časové období, stručný popis symptomů incidentů, případně doložit kopií obrazovky nebo vyfocením obrazovky přes mobilní telefon. Za bezpečnostní incident je považováno např.:
- zneužití identity (username);
- zneužití poštovního účtu VŠE;
- narušení informatické služby (tiskárny, počítače, datové komunikace) VŠE;
- neoprávněný přístup k informacím a datům, případně jejich únik k cizím osobám;
- zničení dat jejich smazáním nebo znemožněním přístupu k datům (šifrováním);
- instalace nebo šíření neschváleného nebo nepovoleného software na prostředky VŠE;
- aktivity neoprávněného sběru dat o chování ICT komponent, funkcí a služeb VŠE;