Thunderbird a pošta v InSIS či v Office 365
1. Thunderbird a Office 365
- U schránky v Office 365 je potřeba zadat odlišný IMAP server (outlook.office365.com), odlišný SMTP server (smtp.office365.com) a uživatelské jméno musí obsahovat @vse.cz:
- U IMAP serveru lze nastavit, které složky se mají v klientovi načítat. V InSIS se obvykle nabídnou všechny, v Office 365 pouze několik. Je potřeba se přihlásit k odběru další složek – v kontextovém menu u účtu zvolte Subscribe:
- A poté zvolte, obsah kterých složek chcete číst. Názvy se liší v závislosti na lokalizaci poštovní schránky. Některé složky souvisí s dalšími funkcemi poštovní schránky v Office 365 – Úlohy, Deník, Historie konverzace, Kalendář, Kontakty, Odběry RSS, Poznámky. Některé složky mají význam pouze pro Outlook – Problémy se synchronizací či Odchozí pošta.
- Podobně jako v InSIS je vhodné zkontrolovat přiřazení složek pro odeslanou poštu a koncepty. Doporučuji zrušit detekci SPAMu u tohoto účtu.
2. Thunderbird a InSIS
Upozornění: IMAP v InSIS je doplňkovou funkcí s omezenou podporou a nejasnou budoucností.
- Spusťte poštovního klienta Thunderbird a zadejte na přidání nového poštovního účtu:
- Na další obrazovce si můžete založit nový poštovní účet. Vy poštovní účet ale již máte a tak zvolte Skip this and use my existing email:
- Vložte jméno (text, který se zobrazuje i příjemcům, obvykle jméno a příjmení), e-mailovou adresu a školní heslo (heslo do InSIS). Poté stiskněte tlačítko Continue:
- Nyní se Thunderbird snaží najít konfiguraci pošty pro zadanou e-mailovou adresu. To se mu nepodaří a proto je potřeba vyplnit parametry IMAP serveru (jméno insis.vse.cz a port 993) a SMTP server (jméno smtp.vse.cz a port 465). Po vyplnění stiskněte tlačítko Re-test pro ověření:
- Pokud jsou údaje v pořádku, tak stiskněte tlačítko Done:
- Po chvíli se Vám načtou jednotlivé složky, které máte v poštovní schránce v InSIS:
- Thunderbird odeslanou poštu umísťuje do složky Sent, koncepty do složky Drafts. InSIS odeslanou poštu vkládá do složky Odeslaná pošta a koncepty do složky Rozepsaná složka. Je vhodné upravit nastavení Thunderbird, aby se přizpůsobil složkám v InSIS. Přejděte na Account Settings a poté na Copies & Folders. Zde můžete změnit přiřazení složek:
- Obdobně je vhodné upravit konfiguraci detekce SPAMu. Thunderbird umí sám detekovat SPAM. Je sporné, zda má být tato volba zapnuta a zda pouze nedůvěřovat detekci SPAMu na poštovních serverech. Pokud ji necháte zapnutu, tak prosím nastavte Trust junk mail headers set by SpamAssassin a změňte složku pro ukládání SPAMu: